Naš GEN-IJ je podelil nagrade za najboljše predloge za varčevanje z energijo

Na zaključnem dogodku Festivala Sobivanja je Gen-ij podelil nagrade in priznanja najboljšim skupinam, ki so pripravile odlične predloge za varčevanje z energijo v okviru projekta Energetsko znanje za odgovorno ravnanje. Glavni cilj projekta je bilo ozavestiti otroke v vrtcih in šolah o pomenu energije in njenih omejitvah ter jih na zabaven način izobraziti o pomembnosti ohranjanja in varčne rabe energije.

Projekt Energetsko zanje za odgovorno ravnanje je bil zasnovan kot izobraževalni natečaj, ki otroke in mladostnike spodbuja k inovativnosti, razmišljanju in ustvarjanju na področju trajnostnega ravnanja z energijo v regiji, v Sloveniji in na planetu.

Natečaj je potekal od 29. 2. 2016 do 22. 4. 2016, nanj pa se je prijavilo 22 ustanov in 1673 otrok. Mladi genialci so pripravili odlične predloge za varčevanje z energijo, v nadaljevanju pa si lahko ogledate zmagovalne projekte. Čestitamo zmagovalcem in vsem udeležencem projekta.

sobivanje_atlantis291.JPG
Vrtec Mengeš

sobivanje_atlantis298.JPG
OŠ Luisa Adamiča, podružnica Šmarje Sap

sobivanje_atlantis302.JPG
OŠ Dobje

sobivanje_atlantis304.JPG
ŠC Velenje


Nagrajeni predlogi

Komisija je med 60 prejetimi izdelki izbrala 3 zmagovalne izdelke v mlajši ter 3 v starejši kategoriji.

Mlajša kategorija – vrtci in mlajši učenci osnovne šole:

1. mesto: OŠ Luisa Adamiča, podružnica enota Šmarje-Sap, učenci 4.–6. razreda

Otroci so za natečaj poiskali odgovore na vprašanja: kaj je energija, kateri so viri v njihovi okolici, kako lahko varčujemo z energijo, katere naprave brez energije ne bi delovale ter kako so z energijo živeli nekoč in kako je danes. Učenci so skupaj oblikovali vizijo Slovenije, kot bi jo želeli videti v prihodnosti. Ustvarili so maketo, ki to ponazarja. Želijo si čisto Slovenijo, kjer bi bili ljudje zadovoljni, raba energetskih virov pa ne bi več imela škodljivih stranskih učinkov. Na maketi so izdelali akumulacijska jezera, tovarno za čiščenje vode, prenosne hidroelektrarne, vetrnice itn. Vse naprave bi proizvajale energijo iz alternativnih virov za vsa gospodinjstva in jo tudi skladiščile za izvoz.

PE Šmarje Sap.jpg

2. mesto: Vrtec Mengeš, skupina Kapljice, 4–6 let

Otroci v vrtcu Mengeš so se s projektom lotili celoletnega varčevalnega načrta v njihovem vrtcu, pa tudi doma. Izdelali so nalepke, ki so jih prilepili poleg stikal za luči, da spomnijo na vestno ugašanje luči. Preverjali so tudi upoštevanje ukrepov znotraj vrtca ter opozorili vse, ki ukrepov niso upoštevali. Skupaj so se učili o energiji, kako se jo proizvaja, katere naprave delujejo na elektriko ter kako lahko pri njihovi uporabi varčujemo. Izdelali so tudi plakat o elektriki ter predstavili primerjavo električnih naprav, ki jih uporabljamo danes, z alternativami, ki so jih uporabljali nekoč.

 Vrtec Mengeš - skupina Kapljice.jpg

3. mesto : OŠ Savsko naselje, 4b razred

Učenci so izdelali različne inovativne produkte ter posneli kratke video prispevke z njihovimi predstavitvami. Izdelali so multi zalivalnik rož, eko robota, eko ladjo, eko raketo, eko avto in simulator čistilne naprave za zrak.

 simulator cistilne naprave za zrak.png

Simulator čistilne naprave za zrak, ki umazan zrak prečisti, nato pa prečiščen zrak vrti veternico.

 

eko ladja.png

Eko ladja, ki je videti kot piktogram. Uporabljamo jo kot opomnik za mornarje, naj ne odlagajo odpadkov v morje.

 

eko raketa.png

Eko raketa – posejalec, ki ob vzletu poseje polje v zelo kratkem času.

 

eko robot.png

Eko robot, v katerem lahko živiš. Robot pomaga pri pospravljanju doma in okolice.

 

zalivalnik roz.png
Zalivalnik rož, ki zaliva več rož naenkrat in tako prihrani čas.

 

Starejša kategorija – osnovne šole in srednje šole:

1. mesto: Šolski center Velenje

Dijaki so pripravili energetsko poročilo o enem izmed njihovih domov, naredili predstavitev geotermalne energije ter opisali možnosti izrabe geotermalnih vrelcev, izdelali pa so tudi maketo rekonstrukcije območja Teš6 s pomočjo alternativnih virov.

 

SC Velenje.png

2. mesto: OŠ Dobje, krožek Logika


Učenci so skupaj pripravili raziskovalno nalogo o energiji ter predstavili tudi vse energetske objekte v njihovi bližini. Posvetili so se proizvodnji bioplina, opisali 3 bioplinarne ter opredelili njihove prednosti in slabosti. Izdelali so tudi predstavitev energije na splošno, skupaj z opisom varčevalnih ukrepov.

 OS Dobje.png

3. mesto: Gimnazija in ekonomska šola Trbovlje

Dijaki iz Trbovelj so pripravili ozaveščevalni video, ki opominja, da moramo paziti na porabo energije, svež zrak ter naš planet.

 Gimnazija Trbovlje.png


Čestitamo vsem zmagovalcem in udeležencem projekta. Veseli smo, da smo lahko bili del nepozabnega doživetja.